12 listopada 2021
W październiku odbyły się dwie sesje konsultacyjne dotyczące:
1. Budowy bezpiecznych przejść dla pieszych
2. Koncepcji tras rowerowych w Ostródzie
Zorganizowaliśmy spacer badawczy, na którym rozmawialiśmy o tym jak powinny wyglądać przejścia dla pieszych w wybranych przez mieszkańców miejscach, tj.:
Zdecydowaliśmy, że zamiast przejścia przy poczcie będziemy wykonywać przejście na ul. 11 Listopada przy ul. Batorego. jest to przejście z którego korzystają mieszkańcy korzystający ze stacji PKP. Miejsce to jest niedoświetlone i niebezpieczne. Uważamy, że powinniśmy w pierwszej kolejności pochylić się nad tym przejściem.
Wiemy, że jest jeszcze wiele miejsc, w których potrzeba poprawić bezpieczeństwo pieszych na przejściach. Dlatego będziemy zlecać audyt ich bezpieczeństwa. Mamy również wiele doświadczeń z tegorocznego wdrożenia 21 aktywnych przejść dla pieszych, a być może spróbujemy skorzystać z innych rozwiązań, np. spowolnienia ruchu, woonerfy, wyłączenia ruchu… Czas pokaże 🙂
Drugim tematem, którym aktualnie się zajmujemy jest koncepcja tras rowerowych. Staramy się robić ambitne ale jednocześnie racjonalne plany. Niestety nie wszystko układa się tak jak zakładaliśmy i bez bardzo radykalnych zmian nie uda nam się wszędzie zrobić dróg rowerowych. Ostróda to miasto ze starym układem urbanistycznym, które dodatkowo przez wiele lat było dostosowywane do korzystania z samochodu. Wiemy, że nie tędy droga, ale odwrócenie tego trendu jest bardzo trudne i wymaga zmiany świadomości ostródzian. Niestety, plany zakładają również wycinkę niektórych drzew 🙁
Wierzymy jednak, że w przyszłości uda nam się osiągnąć nasze cele, ale teraz musimy nieco odpuścić i zrezygnować z kilku ambitnych planów (chyba, że chcecie zamknięcia głównych ulic, albo zmian na drogi jednokierunkowe ul. Czarnieckiego, Mickiewicza. Zespół Smart City jest gotowy do takich działań i chętnie przygotujemy odpowiedni plan). Ponownie – czas pokaże.
Jak zwykle – wszystkie wyniki konsultacji, dokumenty, itp. możecie znaleźć w zakładce wyniki.