00:02:07 Darek: Czesc Rafal nic nie slysze 00:05:25 Bartosz Poniatowski "Projekt: Miasto": Dzień dobry wszystkim! 00:08:34 Potorski.Leszek: Dzień dobry.. 00:12:04 Przemyslaw Prella: Raport dostępny jest na stronie smart.ostroda.pl/wyniki 00:12:10 Przemyslaw Prella: :) 00:12:57 Bartosz Poniatowski "Projekt: Miasto": Zachęcamy do zadawania pytań/komentowania/wpisywania uwag pisemnie i po prezentacji będziemy mogli się do nich odnieść. 00:19:29 Darek: to będziemy zdejmować te reklamy 00:19:52 Piotr: sięganie do kieszeni 00:21:06 Piotr: po co to jest? 00:22:16 Utila sp. z o.o.: Pan Bartosz w trakcie prezentacji postara się wyjaśnić 00:22:22 Darek: dokładnie przedsiębiorcy maja teraz kłopoty, po co drazyc z ich kieszeni, nie wyobrażam sobie takiej ustawy 00:23:07 Utila sp. z o.o.: uchwała może dotykać wielu elementów, ale to też Pan Bartosz wyjaśni 00:23:34 Utila sp. z o.o.: Uchwały jeszcze nie, nawet jej projektu, dlatego rozmawiamy 00:24:10 Piotr: dzięki reklamom istnieją przedsiębiorcy, miejsca pracy, nie ma innych problemów w dobie epidemicznej? 00:25:38 Utila sp. z o.o.: oczywiście, jednak obracamy się w ramach czasowych projektu, nikt nie niweluje reklam, ani ich nie zakazuje, dlatego na razie warto wysłuchać prezentacji 00:31:41 Darek: jest tu mowa o płatnościach za te reklamy ,wiec to nic innego jak wyciąganie pieniędzy od przedsiebiorcow, , jeśli cos jest na prywatnym budynku to nie powinno się z tego powodu wyciagac pieniądze, , trzeba wymyslic cos żeby miasto zarabibalo pieniądze ,ale nie na zasadzie wyciąganie pieniędzy w tym przypadku od przedsiebiorcow.Jesli Ktos kto nie generuje zyskow i tylko liczy na to ze inni będą się skladac na ich dochody , takie osoby nazywa się pasożytami , przepraszam za słownictwo , ale takie określenie jest znane. 00:32:39 Utila sp. z o.o.: Dziękujemy Panie Darku za komentarz, odniesiemy się do niego w trakcie dyskusji 00:33:05 Utila sp. z o.o.: Tak jak pisałam uzgadniamy zakres uchwały, która może powstanie 00:49:13 Tomasz: Czy ograniczenia dotyczące nośników reklamowych dotyczą tylko ich rozmiaru i umieszczenia czy również kolorystyki? 00:50:51 Jarek: Czy macie Państwo przykłady z innych miast jak taka ustawa bezpośrednio wpłynęła na "poprawę" wizualną budynków ? Jak było przed i jak po? 00:50:52 Trypucki Roman: Nie chodzi tylko o przedsiębiorców ale też budynków wspólnot, ponieważ niektóre są po modernizacji reklamy zamontowane, po ich demontażu pod wytyczne uchwały spowodują zniszczenia na budynkach . Ponadto niektóre wspólnoty dzięki reklamom zarabiają i dzięki temu mogą inwestować w budynek 00:54:01 Trypucki Roman: ale to są dodatkowe koszty dla Wspolnoty 00:54:02 Piotr: Wspólnoty maja dochód z reklam. Wspólnoty maja środki na elewacje, remonty, dzieki temu miasto pięknieje 00:56:24 Artur Zabłocki: Sopot bardzo zyskał na uchwale. My tez możemy. Ujednolicenie wymiarów szyldów dla danego budynku, uporządkowanie zasad montażu reklam czy ich wielkości pomoże jeszcze upiększyć miasto. 00:56:41 Jarek: a kto zajmie się renowacją tych wszystkich budynków. Mowimy o walorach artysycznych budynków w centrum miasta a elewacje wiekszości tych kamienic szczególnie tych znajdujących się w rękach prywatnych są w stanie opłakanym 01:00:33 Darek: czy przedsiebiorca będzie miał możliwość dostania jakies dotacji od miasta za zmiane reklamy i za koszta zwiazane 01:01:08 Piotr: Mam wiele pyatń do Pana 01:03:57 Artur Zabłocki: Czy można tak opracować zmiany, aby trwały w czasie i odbywały się w etapach? Dzięki temu można zminimalizować koszty ich wprowadzania. 01:04:08 Jarek: uchwala ma być rozłożona w czasie jak rozumiem. Co do zasady zablokuje na starcie pogłębianie się patologii reklamowej w miescie. 01:04:21 Jarek: i to jest pierwszy etap tak mysle 01:05:05 Darek: Zgadzam się Panem Piotrem 01:06:04 Tomasz: Panie Piotrze, co do estetyki, to proszę popatrzeć na tzw. Fiołek albo okolice ronda Solidarności :) 01:06:14 Jarek: II etap to usuwanie reklam firm ktore już nie istnieja a tylko są poprostu bo ktoś ich nie zdjął, a także ograniczyć do koniecznego minimum wszyskie nie-szyldy 01:08:37 Artur Zabłocki: Panie Piotrze, nie chodzi o pozbawienie przedsiębiorców możliwości montażu reklam, a chodzi o ich uporządkowanie. Reklamy będą, tylko usystematyzowane. 01:08:43 Darek: Brawo Panie Piotrze 01:11:18 Darek: Wiec jeśli ustawa nie napisana to jej nie wprowadzajcie to cofanie się do prlu , może jeszcze wszyscy będziemy się tak samo ubierać , będzie piękniej, ograniczanie swobody i wolności gospodarczej . A zawsze tak jest ze dzisiaj cos wprowadzicie a za 2 lata opodatkujecie, już napisałem jak się cos takiego nazywa. 01:12:12 Darek: No pieknie 01:12:36 Darek: tak czy może pan podc kwote 01:13:40 Bartosz1976: Jak według Państwa mają reklamować swój biznes przedsiębiorcy? w jaki sposób? 01:14:29 Kinga Wisniewska (mama Mai): Dzień dobry, przepraszam za spóźnienie - z wiadomych dziś względów, ale bardzo chcę Was posłuchac 01:15:16 Bartosz1976: Panie Bartosztu, całkowicie się z Panem nie zgodzę odnośnie reklam Media Expert, firma ta zmienia swoje reklamy średnio do 3 tygodnie, wiec jest Pan zdecydowanie niedoinformowany mówiac że te reklamy sa im już nie potrzebne - nie likwidują ich oraz nic się z nimi nie dzieje 01:18:07 Tomasz: Panie Piotrze, informacje dotyczące zamówienia na projekt, o którym dzisiaj rozmawiamy: https://bipostroda.warmia.mazury.pl/zamowienie/199/inwentaryzacja-oraz-opracowanie-standardow-przestrzeni-miejskiej.html 01:18:15 Artur Zabłocki: Markety zmieniają kreacje co trzy tygodnie na billboardach, a na budynkach już nie. 01:20:12 Bartosz1976: Panie Arturze jest Pan w tej brażny reklamowej znany, uważa Pan że zmienia szyldów na budynkach dość częste byłoby lepsze? kogo na to stać? 01:21:00 Kinga Wisniewska (mama Mai): Mam dwie wątpliwości po przeczytaniu dokumentu: Czy ta propozycja różnych stref nie powoduje dużej nierówności w sytuacji przedsiębiorców. Dwóch sklepikarzy: ten przy Czarnieckiego będzie miał bardzo restrykcyjne wytyczne, a ten przy np. Chrobrego może sobie pozwolić na dużo, dużo więcej. 01:22:17 Kinga Wisniewska (mama Mai): I druga wątpliwość potrzebne chyba jest spotkanie bezpośrednio z osobami prowadzącymi działalność przy tych ulicach oraz przedstawicielami współnot 01:23:15 Bartosz1976: no dobrze, tak jak mówił pan Piotr jeśli chodzi o zanieczyszczenia to również uważam że największe zanieczyszczenie naszego miasto to "śmieci" walające się po ulicach i chodnikach. 01:24:31 Artur Zabłocki: Panie Bartoszu 1976, bardzo chciałbym, aby szyldy i reklamy komponowały się z przestrzenią miejską. Na pewno trzeba do tych zmian podejść bardzo spokojnie i z planem. Myślę, że dobrym podejściem będzie na początek uporządkowanie przestrzeni przez demontaż reklam nieistniejących już podmiotów. 01:27:30 Darek: Dokladnie Panie Piotrze popieram 01:27:43 Bartosz1976: Przyłączam się do pytania Pana Piotra, mieszkam w Ostródzie od urodzienia czyli od 44 lat, proszę mi wskazać przykład takich reklam agresywnych 01:27:56 Jarek: wbrew pozorom taka ustawa to nie jest wielki zysk dla firm reklamowych w myśleniu długofalowym,gdyż odbiera mnóstwo powierzchni, na której te reklame można robić.. Ale obecnie chaos reklamowy jest bardzo duży i to wynika z kompletnej samowolki 01:28:15 Bartosz1976: ewentualnie reklamy które istniją,a tych działaności już nie ma?, 01:30:09 Bartosz1976: jeśli to są agresywne reklamy to już się pogupiłem, z tego co wiem właścicielem tego ogrodzenia jest PKP, ta spółka pobiera od tych firm wynagrodzenie z wynajmu czyli zarabia np. na to aby odmalować dworzec? 01:31:44 Darek: Ja widze na zdjęciu zrosniety teren i w fatalnym stanie murek 01:31:49 Bartosz1976: Panie Bartoszu, akurat bardzo dobrze bo może Pan nie wie, ale śmietniki w Ostródzie by się przydały..... 01:33:32 Trypucki Roman: dla mnie jest to wprowadzane kilka lat za późno. Należałoby zacząc od ewentualnej kolorystyk elewacji budynków w takiej uchwale a wspólnoty i wlasciciele budynków sami wtedy dbaja o to aby reklamy były spójne 01:35:51 Utila sp. z o.o.: Badanie, o którym przed chwilą mówiłam: https://ask.lopi.io/a/ustawakrajobrazowaostroda 01:37:34 Arkadiusz: Ogrodzenie przy przejeździe kolejowym to dobry przykład ,,festiwalu banerów "niestety takich miejsc w Ostródzie jest więcej i to wymaga w pierwszej kolejności jakiś regulacji. 01:37:53 Artur Zabłocki: Myślę, że najbardziej wszyscy boimy się obowiązku poniesienia kosztów demontażu reklam niezgodnych z uchwałą i przygotowaniem nowych, ewentualnie braku możliwości ich montażu. Jeśli te wydatki będą jakimś programem, to będzie nam łatwiej. 01:38:17 Jarek: o tym pisalem jako II etap 01:39:57 Bartosz1976: wątpie żeby sieciówka "Biedronka" zgodziła się na wspólną reklamą z jakąś "myjnią" z całym szacunkiem do właściela tej działalności oczywiście. 01:40:12 Jarek: no szkoda że mieszkańców nikt o to nie zapytał zanim powstała analiza. Bo nas jest tutaj kilkanaście osób tylko 01:41:47 Jarek: czyli beda następne? 01:42:17 Jarek: Jaki jest plan właśnie na dalsze prowadzenie tej sprawy? 01:42:30 Bartosz1976: Panie Bartoszu zwiazku z pandemią moja działalność jest od soboty zamknięta, nie wiadomo kiedy nasze Państwo pozwoli spowrotem mi ją prowadzić, nie wyobrażam sobie jeszcze usunięcia reklam mojej firmy z terenu miasta, 01:42:36 Tomasz: Bartosz1976, cóż, reklama nigdy nie była obowiązkiem ;) 01:42:37 Bartosz1976: jak zarobić na płace i podatki? 01:42:40 Artur Zabłocki: Jest jeszcze jedna kwestia, bezpieczeństwo. Wielkie powierzchnie reklamowe zasłaniają widok przy skrzyżowaniach, a przypadku mocnych wiatrów rodzą zagrożenie przez "latające" elementy. 01:42:45 Bartosz Poniatowski "Projekt: Miasto": ankieta: https://www.interankiety.pl/a/standardy-reklamowe 01:44:07 Artur Zabłocki: Panie Bartoszu Poniatowski, na kolejne spotkanie, może warto zebrać trochę dobrych przykładów - zdjęcia, już o tym ktoś wspominał. 01:44:47 Bartosz Poniatowski "Projekt: Miasto": https://www.facebook.com/uchwala.krajobrazowa/ 01:46:39 Bartosz1976: Jeśli rozpraszają kierowców to dlaczego Urząd Miasta, Starostwo, GDDiA wydają pozwolenia na takie reklamy? przecież nikt nie przyszedł i nie wkopał ich samowolnie? ktoś musiał to przeanalizować - chodzi mi o billboardy 01:46:42 Artur Zabłocki: Trochę dobrych przykładów zmian można znaleźć tutaj https://www.facebook.com/DobryZnak.org/ 01:49:04 Jarek: tak naprawdę nie trzeba radykalnie ograniczać możliwości reklamowania się dla przedsiębiorcy ale warto zrobić porządek ktory wypracuje spójny krajobrazowo system ich tworzenia 01:50:43 Jarek: dobra ja musze uciekać. Dziękuję wszystkim za wspólne spotkanie i rozmowe. Do widzenia 01:51:15 Piotr: to pocieszające co pani powiedziała 01:51:59 Bartosz1976: uważam że powinno się usunąć wszystkie znieszczone banery z płotu, uporządkować te 2 metrowe reklamy z chodników aby można było swpodobnie chodzić i tyle 01:54:20 Bartosz1976: Mam nadzieje że Państwo swoimi krokami przemyślicie to pare ruchów do przodu, oby się nie okazało że po usunięciu reklam z np. elewacji , później te elewacje będą przez pare lat brzydkie, nie pomalowane i popękane. 01:56:19 Utila sp. z o.o.: https://smart.ostroda.pl/konsultacje/zapisy-na-webinarium-nt-analizy-ruchu/ 01:56:44 Artur Zabłocki: Dziękuję za spotkanie i czekam na kolejne. 01:57:21 Przemyslaw Prella: Dziękuję za udział w spotkaniu i zapraszamy na kolejne 01:57:35 Bartosz1976: Dziękuje i życze miłego wieczoru 01:57:39 Tomasz: Dziękuję i do zobaczenia na kolejnych spotkaniach 01:57:57 Utila sp. z o.o.: Dobrego wieczoru 01:58:03 Potorski.Leszek: Dziękuję do widzenia.. 01:58:10 Kinga Wisniewska (mama Mai): Dziękuję 01:58:19 Trypucki Roman: Dziękuje i do zobaczenia usłyszenia